Zakendoen in Zuid-Korea

Zuid-Korea is een modern en snelgroeiend land met veel kansen voor Nederlandse bedrijven. Het land heeft een sterke economie, een goed opgeleide bevolking en een goede ligging als toegangspoort tot de grotere Aziatische markt. Ondernemen in Zuid-Korea vraagt wel om een goede voorbereiding en kennis van de lokale cultuur en regels.

Praktische informatie over ondernemen in Zuid-Korea

Lees onder andere over:

  • Marktonderzoek doen
  • Zuid-Koreaanse consumentenvoorkeuren
  • Netwerken opbouwen en zakenpartners vinden

Lees onder andere over:

  • Btw en factuureisen
  • Exportvergunningen en tijdelijke invoer
  • Producteisen

Lees onder andere over:

  • Ondernemingsvormen
  • Btw en belastingen
  • Contracten en verzekeringen

Lees onder andere over:

  • Fysieke en digitale dienstverlening
  • Visa, werkvergunningen en geldigheid van diploma's
  • Belasting en btw

Zakencultuur in Zuid-Korea

Net als in veel landen in Azië, is het opbouwen van een persoonlijke relatie belangrijk bij het zakendoen in Zuid-Korea. U doet er goed aan om veel tijd te steken in het opbouwen van vertrouwen en het leren kennen van uw zakenpartner. Daarbij is de scheiding tussen zakelijk en privé minder duidelijk dan in Nederland.

Lees meer over de Zuid-Koreaanse zakencultuur

Veelgestelde vragen over zakendoen in Zuid-Korea

Subsidies en financiering voor zakendoen met Zuid-Korea

Als u zaken gaat doen in het buitenland, heeft u misschien financiering nodig. U kunt gebruikmaken van verschillende subsidies, programma's en regelingen die wij uitvoeren. Bijvoorbeeld voor:

  • het inhuren van een coach die u helpt met uw marktentree;
  • deelname aan een beurs;
  • een demontratieproject of haalbaarheidsstudie.

Bekijk de mogelijkheden

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze adviseurs. Zij kunnen u ook adviseren over subsidies en regelingen van andere financieringsorganisaties, zoals de Europese Unie en de Wereldbank. 

Ook interessant als u zakendoet in Zuid-Korea

Wat zijn uw kansen in de batterijmarkt in Zuid-Korea? En hoe komt u het beste in contact met zakenpartners uit dit land? U leest het in het marktrapport 'Kansen en uitdagingen voor Nederlandse bedrijven in de Zuid-Koreaanse batterij- en elektrische voertuigenmarkt'.

Doet u zaken in Zuid-Korea? Dan kunt u mogelijk profiteren van een handelsakkoord. In 2020 tekenden de ASEAN-landen, China, Australië, Japan, Zuid-Korea en Nieuw-Zeeland het zogeheten Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP). Lees waarom dit belangrijk is voor u. 

Hoe ziet de Zero Energy Building-markt eruit in Zuid-Korea en welke kansen zijn er voor Nederlandse bedrijven in deze sector? Dit rapport gaat onder meer in op de marktontwikkelingen rond Zero Energy Building en het stimuleringsbeleid van de Koreaanse overheid. Het bevat ook concrete mogelijkheden voor Nederlandse bedrijven en tips voor het betreden van de markt.

Op zoek naar meer informatie? Bekijk al onze blogs, artikelen en praktijkverhalen over ondernemen in Zuid-Korea.

Waarom ondernemen in Zuid-Korea?

De Zuid-Koreaanse economie is een van de grootste in Azië. Veel Nederlandse ondernemers zijn al succesvol in deze markt. De handelsovereenkomst tussen Zuid-Korea en de EU maakt de markt nu nog aantrekkelijker. Waar liggen de kansen voor u?

  • Op veel gebieden investeert Zuid-Korea in modernisering door slimme oplossingen en duurzaamheid.
  • Zuid-Korea loopt voorop op het gebied van hightech. Met name in de ontwikkeling en productie van halfgeleiders, beeldschermen en batterijen. Het land is voortdurend bezig om deze industrie verder te moderniseren en innoveren. Er is bijvoorbeeld behoefte aan Nederlandse kennis en kunde op het gebied van robotica en AI.
  • Als schiereiland is Korea aan veel kanten omringd door water. In de havens wordt veel handel gedreven en er is vraag naar slimme en duurzame oplossingen voor de maritieme sector. Door al dat water staat Zuid-Korea ook voor uitdagingen: overstromingen en droogtes worden steeds extremer, waardoor slim en duurzaam waterbeheer nog belangrijker wordt.
  • Het aanpakken van de klimaatcrisis vertaalt zich ook naar plannen voor hernieuwbare energie. Zo wordt er veel geïnvesteerd in waterstof en windenergie op zee. Daarnaast liggen er kansen in Zuid-Korea voor innovatie en verduurzaming van de landbouwsector, architectuur en stadsontwikkeling.

Hulp nodig? Neem contact op voor gratis advies op maat

U kent uw product of dienst, wij kennen de markt. Heeft u vragen over lokale wetten en regels, hoe u het beste uw marktentree kunt maken of waar kansen liggen? Onze adviseurs staan voor u klaar. 

In opdracht van:
  • Ministerie van Buitenlandse Zaken
Bent u tevreden over deze pagina?