De waarde van uw product aantonen? Zo kan DHI u helpen

Gepubliceerd op:
27 augustus 2024

Hoe toont u de waarde van uw product aan bij potentiële zakenpartners in het buitenland? Uw product demonstreren is een goede manier om dat te doen, maar is tegelijkertijd behoorlijk kostbaar. De DHI-subsidie voor demonstratieprojecten kan uitkomst bieden. 

DHI-subsidie heeft deuren geopend

Het bedrijf 360Outspoken wist met behulp van DHI succesvol zijn product te demonstreren aan afnemers in de Verenigde Staten. Sabine van Egeraat, medeoprichtster en CEO: "We hebben de waarde van ons product kunnen onderschrijven. Dat heeft deuren geopend." 360outspoken ontwikkelde een kennisplatform dat werknemers leert om beter met stress om te gaan, door anders te kijken naar houding en gedrag. Zo kunnen burn-outs worden voorkomen. Het kennisplatform bevat tools, video's en leermodules, en werkt met behulp van AI-technologie.

Met een demonstratieproject in de Verenigde Staten wilde het bedrijf aantonen dat het platform werkt. Met die inzichten wilden zij ook andere internationale bedrijven benaderen. Dat lukte. Van Egeraat: "Toegang tot die buitenlandse markt was in één keer mogelijk."

Nieuwe aanvragen dankzij demonstratie in het buitenland

De kans om hun technologie in het buitenland te demonstreren, leverde 360Outspoken voor maar liefst € 500.000 aan nieuwe aanvragen op. Van Egeraat: "Daarvan hebben we ruim € 300.000 kunnen verzilveren. Voor de eerste 6 maanden is dat niet verkeerd."

Bijkomend voordeel was dat het project deuren heeft geopend naar andere afnemers. "Als kleine partij merk je dat je door de samenwerking met de overheid meer vertrouwen krijgt van andere bedrijven, ook in het buitenland." Het opzetten van een demonstratieproject zorgde in ieder geval voor een stroomversnelling, vertelt Van Egeraat. "Het leverde verkopen op in de VS, maar heeft ook in Nederland een positieve weerslag. Onze exportwaarde is enorm gestegen."

Bekijk de video: 3 tips voor vrouwelijke ondernemers

In deze video vertelt Sabine van Egeraat, CEO van 360Outspoken, over vrouwelijk ondernemerschap en hoe DHI haar bedrijf heeft geholpen. "Ik denk dat veel ondernemende vrouwen wachten met de stap naar het buitenland totdat hun product helemaal perfect is. Als je dan ook nog alles 100% zelf moet voorfinancieren, is de drempel helemaal hoog. Met de DHI-subsidie maak je die horde een stuk lager voor jezelf."

Wilt u ook gebruikmaken van de DHI-subsidieregeling?

Onze adviseurs helpen u graag de mogelijkheden te onderzoeken. 

Neem contact op

In opdracht van:
  • Ministerie van Buitenlandse Zaken
Bent u tevreden over deze pagina?